LifePoint AED’s zorgen opnieuw voor problemen
Na eerdere problemen met de LifePoint AED's, hebben wij helaas al meerdere meldingen ontvangen dat de AED's nu weer opnieuw voor problemen kunnen zorgen.
Eerdere problemen LifePoint
LifePoint heeft een turbulent jaar achter de rug en inmiddels is ook het importeurschap en service overgegaan naar een ander bedrijf.
De eerdere problemen met Lifepoint hadden betrekking op de elektroden. Deze elektroden bleken te oxideren. Als elektroden gaan oxideren plakken ze niet goed meer wanneer ze gebruikt worden bij inzet van de AED. Later bleek ook de software van de AED een storing te kunnen geven. Deze twee problemen hebben wij bij al onze klanten met een LifePoint AED kunnen oplossen.
Accu's raken leeg
Na een aantal nieuwe meldingen blijkt dat bij een aantal LifePoint AED's ook de accu eerder leeg kan raken dan dat de fabrikant heeft voorgeschreven. De AED geeft dit aan door te melden dat er contact opgenomen dient te worden met de servicedienst. Helaas zijn er op dit moment geen accu's op voorraad, en door de productieproblemen van LifePoint is de levertijd nog onzeker. Ons advies is dan ook om de AED de komende periode dagelijks te controleren.
Mogelijkheid tot inruil
Wanneer u een LifePoint AED heeft kunnen wij ons heel goed voorstellen dat u geen goed gevoel meer heeft bij de betrouwbaarheid van uw AED. Een AED moet namelijk altijd inzetbaar zijn. Omdat het belangrijk is dat u een goed gevoel heeft bij de betrouwbaarheid van uw AED, heeft AEDvoordelig voor u de mogelijkheid tot inruil van uw LifePoint AED voor een nieuwe AED.
Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan voor een passend voorstel contact met ons op: bel 088-233 6000 of mail naar [email protected].